A koronavírus információs vonal telefonszáma: (06-80) 277-455; (06-80) 277-456

Új kormányablak várja az ügyfeleket Tatán

A Tatai Járási Hivatal Okmányirodai Osztálya 2015. október 20. napjától második generációs Kormányablakként működik Tatán, az Ady Endre u. 24. szám alatt, a Forrásház épületében, ahol már több mint 400 különböző ügyet intézhetnek a polgárok egy helyen.

A kedden, ünnepélyes keretek között átadott új kormányablak méltó helyen, Magyary Zoltán szülőhelyén kezdi meg működését azért, hogy megkönnyítse az állampolgárok mindennapjait. Ezzel országosan immáron 166 helyszínen működik az országban kormányablak, és csak ezen a héten további 10-et adnak át. A kormányzat célja ezzel a magas színvonalú, integrált ügyfélkiszolgálás biztosítása.

Nagyon nagy öröm ez a mai nap-kezdte megnyitó beszédét Michl József, Tata polgármestere, aki a helyszínen elmondta, hogy az új kormányablaknak helyet adó épület egykor a tóvárosiak pénzéből épült, az ott élők azért adták össze rá a pénzt, hogy Tóvárosnak is méltó központja legyen. A városvezető köszönetet mondott a magyar kormánynak azért a megbecsülésért amit Tatának ad azáltal, hogy járási székhely lehetünk, és ehhez méltó környezetet is biztosít. Michl József elmondta, hogy a hivatal kellemes hangulatához és megújult belső teréhez a város is hozzájárul azzal, hogy az önkormányzat egy akváriummal ajándékozza meg a kormányablakot, mivel Tata a vizek városa, a halak és az akvárium látványa pedig tovább fokozza a megújult belső tér barátságos, nyugodt hangulatát.

Bencsik János országgyűlési képviselő a megnyitó alkalmából kiemelte, hogy Tata-Tóváros közössége rászolgált ennek a kormányablaknak a megszületésére, és kellő türelmet, egészséget, valamint  kiszámítható kormány és köztisztviselői előmenetelt kíván az ott dolgozóknak.

Kancz Csaba kormánymegbízott szólt arról, hogy az átadó nemcsak Tatának ünnep, hanem egyben a járásban található összes településnek is. Hozzátette: minden kormányablaknak megvan a maga jellegzetessége, Tatának az, hogy itt jelen van a jó értelemben vett intimitás, hiszen kicsit kisebbek a terek, de ez lehetőséget nyújt az állampolgárok számára arra, hogy diszkrétebben intézzék ügyeiket, és ez is egy nagyon fontos körülmény Tatán. A kormánymegbízott a jövőről szólva elmondta, hogy a következő 2-3 év egyik legnagyobb kihívása az elektronikus közigazgatás továbbfejlesztése lesz, 2018-ra el kell érni, hogy a szélessávú internet lehetőleg minden magyar háztartásban ott legyen. Fontos azonban a személyes jelenlét is, ezt garantálja a kedden átadott kormányablak, mint a hagyományos ügyintézés eszköze.

Az ünnepségen Baltay Tímea kormányablakokért felelős helyettes államtitkár szólt arról, hogy a kormányablak program mintegy 280 helyszínre történő kiterjesztése az állam és a polgárai közti kapcsolatrendszer újradefiniálását gazdagítja. A cél az elégedett állampolgár, az eszköz pedig egy hatékonyan működő, egységes és integrált intézmény, amely egyszerűbb ügyintézést valósít meg. Az egyablakos ügyintézés modelljeként működő kormányablakok 2015. augusztus 15-től már 423 ügytípusban biztosítanak segítőkész ügyintézési lehetőséget az ügyfeleknek, igényeikhez igazított nyitvatartási rendben, hétfőn korai, csütörtökön pedig meghosszabbított ügyfélfogadási időben. Az ügykörök bővítése a szaktárcák kezdeményezésére folyamatosan történik, azok egyidejű felülvizsgálata és hatályosítása mellett év végére az intézhető ügykörök száma meg fogja haladni az 500-at, és 2016-ban az ütemezés szerint remélhetőleg  majd az ezret is.

Az ünnepélyes átadó vendégeként Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár beszélt arról, hogy az ügyfelek számára az államigazgatás működése megfelelő színvonalúan és megfelelő hatékonysággal, az ügyeik tekintetében mindig a biztonságot és  a bizalmat kell hogy szimbolizálja, azt a bizalmat és biztonságot, amit az állam képvisel az állampolgárok felé, hiszen az  ügyfél akkor nyugodt, ha tudja azt, hogy bármely ügyében az állam képes hatékonyan, gyorsan és szakszerűen segíteni őt. A mindennapjaikat érintő ügyeket intéző állampolgárok  felé nyitás ezért teljesen új szemléletben kezdődött meg a Magyary Programmal. Maga  a kormányablak elnevezés, és az ügyfélterek kialakítása  sem csupán az ügyintézés hatékonyságát és szakszerűségét szeretné szimbolizálni, hanem egységességével és átláthatóságával,  nyitottságot is képvisel.

Végül Borsó Tibor a megyei közgyűlés alelnöke, köszöntőjében felidézte az épület korábbi sorsát és mint a Magyary Népfőiskola elnöke, örömét fejezte ki azért, hogy a tóvárosi volt városháza újra teljes egészében a térséget szolgálja.

Az ünnepélyes átadáson, a vendégek koszorút helyeztek el a hivatal épületének falán található Magyary Zoltán emléktáblánál, ezzel is tisztelegve a közigazgatás-fejlesztési program névadója, s  a közigazgatás tudományának nemzetközi hírű szakértőjének emléke előtt.

Az új kormányablakba érkező ügyfelek a jövőben, a gyorsabb ügyintézés érdekében  igénybe vehetik az időpontfoglalás lehetőségét a 34/795-319 telefonszámon, vagy a www.magyaroszag.hu honlapon keresztül.