A figyelmetlenség okozza a baleseteket a Május 1. úton

Emberi figyelmetlenség, főleg az elsőbbség meg nem adása okozza a személyi sérüléses közlekedési baleseteket Tatán, a Május 1. úton.

A rendőrségi statisztikák egyértelműen bizonyítják, hogy a város egyik legforgalmasabb útján a KRESZ szabályainak figyelmen kívül hagyása volt az oka az elmúlt években bekövetkezett baleseteknek. 2013-ban öt személyi sérüléses baleset volt az érintett útszakaszon, mindegyik az elsőbbség meg nem adása miatt következett be, az úton illetve a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken. 2014-ben hasonlóan alakultak a számok, ugyancsak öt baleset volt a szóban forgó helyszínen, ezek közül négy szintén az elsőbbség meg nem adása, egy pedig a jobbra tartási kötelezettség elmulasztása miatt. 2015-ben javult a statisztika, akkor négy balesethez riasztották a rendőrséget, három esetben az elsőbbség meg nem adása, egy esetben pedig a követési távolság figyelmen kívül hagyása miatt. A tavalyi év kivételes volt, hiszen 2016-ban nem történt személyi sérüléses baleset a Május 1. úton, idén azonban már eddig hat balesetet jelez a statisztika, a fő ok pedig – az elmúlt évekhez hasonlóan - továbbra is az emberi mulasztás, figyelmetlenség.

Az Önkormányzat hivatala és a képviselők is több alkalommal foglalkoztak már azzal, hogy a Május 1. út forgalmi helyzetét megkönnyíthetné egy zöldhullám kialakítása, vagyis, hogy a járműfolyammal együtt a megengedett sebességgel haladva, minden további jelzőlámpás csomópontot úgy érjen el az autós, hogy a legnagyobb valószínűséggel ott szabad jelzés legyen. Ezt műszakilag az összehangolt jelzőlámpás forgalomirányítással lehet elérni, melynek tervezése folyamatban van. A megvalósítás egyik műszaki alapfeltétele, hogy a zöldhullámmal érintett útszakaszon csak lámpás gyalogos-átkelő helyek lehetnek, azonban ennek a feltételnek a Május 1. út jelenleg nem felel meg. A tervek szerint 2018-ban új üzletek létesülnek a Piac téren, s a bevásárlóközpontok épülése nyomán újabb lámpás csomópontok alakulnak majd ki. Ezek a csomópontok olyan hatással lesznek a közlekedésre, amely jelentősen befolyásolni fogja a Május 1. út forgalmát, ezért a forgalomirányítás átszervezése csak akkor valósulhat meg, ha az érintett útszakaszon és környékén kialakul a végső forgalmi rend.

Addig is vezessünk óvatosan és figyelmesen, csak rajtunk múlik a balesetek elkerülése!