A koronavírus információs vonal telefonszáma: (06-80) 277-455; (06-80) 277-456

Online óvodai adminisztrációs rendszer bevezetésének lehetőségéről egyeztettek a tatai óvodavezetők

Óvodavezetői értekezletre gyűltek össze a tatai intézményvezetők július 9-én a Városháza Martyn-termében.

 

Michl József polgármester év közben rendszeresen összehívja városunk óvodáinak és bölcsődéinek vezetőit, hogy személyes szakmai találkozókon egyeztessenek az intézmények aktuális feladatairól, fejlesztési lehetőségekről, tervekről.

A júliusi megbeszélés fő témája az OVPED nevű, óvodai adminisztrációt, azon belül pedig a gyermekek fejlesztési terveinek elkészítését megkönnyítő online rendszer bevezetésének lehetősége volt. Az online rendszer a Debreceni Egyetem oktató tanárainak illetve Gyakorló Óvodája kollégáinak együttműködésében, a vezető módszertani óvodapedagógusok gyakorlati útmutatásait alapul véve készült el. Célja többek között az adminisztrációs feladatok megkönnyítése, az átláthatóság megteremtése, a gyermekek egyéni-csoportos fejlesztési terveinek elkészítése és a gyermekre szabott játéktevékenységek ajánlása.

Szijjné Mokánszki Natália, a Tatai Bartók Béla Óvoda vezetője az értekezleten elmondta: - a járvány időszakában, az online-ovi rendszer működtetése közben a gyakorlatban is kiderült, hogy van helye az online térnek az óvodák működtetésében. Ekkor találtak rá az OVPED rendszerre, amely lefedi az óvodai élet teljes szakmai dokumentációját, és a kisgyermekek egyéni fejlődéséből indul ki. Az óvodákban jelenleg külön dokumentációk készülnek, melyeket aztán rendszerbe foglalnak és elkészítik a képességfejlesztési terveket. A program ezt a munkát könnyíti meg, hiszen képes összekapcsolni és rendszerezni a dokumentációkat, adatokat, így segíti az egyéni fejlesztési tervek összeállítását, vagy akár egy egész csoport nevelési tervének elkészítését.

A júliusi találkozón az óvodavezetők az OVPED rendszer tatai bevezetésének lehetőségeiről, előnyeiről egyeztettek.