Hagyatéki ügyek

Az elhunyt tulajdonában lévő ingatlan, vagy más leltározás alá eső vagyontárgy esetében kerül sor hagyatéki leltár felvételére, majd a leltár az illetékes közjegyző (Dr. Rubovszkyné dr. Kerekes Márta, Tata, Agostyáni u. 23.) felé továbbítására.

Ügyintéző neve, elérhetősége:

  • VADÁSZ ÁRON - igazgatási ügyintéző
    I. em. 113. iroda, Tel: 34/588-676

Illetékesség:

  • A hagyatéki eljárás lefolytatására a meghalt személy utolsó belföldi lakóhelye szerint illetékes jegyző jár el.

Szükséges iratok ,mely iratokat a hozzátartozónak kell  hozni:

  • Az elhunyt tulajdonában lévő ingatlan adatai: fekvése, helyrajzi száma, művelési ága, területe, aranykorona értéke és tulajdoni hányada (nem új tulajdoni lap)
  • Fenntartásos betétkönyv, folyószámla esetén a számlavezető pénzintézet neve, címe és a betétkönyv, illetve a folyószámla száma
  • Gépjármű esetén a gépjármű típusa, rendszáma, kora és értéke
  • Kárpótlási jegy, vagyonjegy, szövetkezeti részjegy vagy bármilyen értékpapír esetén a kibocsátó és a kezelő neve, címe az értékpapír sorszáma és névértéke
  • Temetési számlák
  • Érvényes útlevél
  • Az örökösök adatai (születési hely, idő, anyja neve, lakcíme)
  • Az elhunytat megillető kifizetetlen járandóság esetén a nyugdíjas törzsszám
  • Halotti anyakönyvi kivonat

Ügyintézés határideje, díja:

  • Az ügyintézés határideje: 21 nap. A hagyatéki eljárás illetékmentes.

Alkalmazott jogszabályok:

2010. évi XXXVIII. törvény a hagyatéki eljárásról.
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól