Koronavírus információs vonal telefonszáma: 06 80 277 455; 06 80 277 456

Európában harmadik biciklis nemzet a magyar

Tatán tartotta éves közgyűlését a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége. A 2010-ben alakult szervezet célja többek között a hazai kerékpározás fejlesztése, a kerékpárt egészségmegőrzési, sportolási, rekreációs, prevenciós céllal használók számának növelése, a biciklizéshez kapcsolódó utak, létesítmények, szálláshelyek fejlesztésének kezdeményezése, elősegítése.

 

Mindebben jelenleg huszonhárom település munkálkodik, a szövetség taglétszáma alapján. A közgyűlésen elfogadták a napirendi pontokat, majd főtitkári beszámoló hangzott el az elmúlt évi tevékenységről és pénzügyi helyzetről. A KETOSZ elnöke, Izsó Gábor, aki egyben Békés város polgármestere, tájékoztatott a további részletekről:

- Fő célunk a kerékpárosok érdekeinek képviselete. Vannak olyan települések, amelyek az átlagosnál jobban odafigyelnek a biciklis közlekedésre, a szabályok betartására, a gyerekek oktatására, fejlesztésekre. Ők fogtak össze és egy szövetség keretein belül erősítik érdekérvényesítő képességeiket. Sikerült elérni, hogy a legfontosabb, kerékpározást érintő kérdésekben már megkérdezik véleményünket. Úgy vélem, a taglétszám növekedésével befolyásunk is nőhet – mondta el Izsó Gábor.

Megtudhattuk, hogy Magyarország a kerékpáros nemzetek között a harmadik helyet foglalja el Európában. Ezt az egy településre jutó biciklisek számában mérik. A szám ugyanakkor kötelez is, foglalkozni kell a témával. Izsó Gábor szerint divat ma kerékpározni úgy a nagyvárosokban mint vidéken.

Tata a szövetségbe lépése óta igen sokat tett a biciklisekért. Ezt Horváthy Lóránt, a KETOSZ elnökségi tagja, önkormányzati képviselő fejtette ki.

- Folyamatosan pályázunk, s ez kényszerít is minket arra, hogy évről évre megújítsuk programjainkat. Az Által-ér völgyi kerékpárút elkészültével és a belső fejlesztésekkel most húsz és harminc kilométer közé tehető a bicikliutak hossza Tatán. Ez azonban rövidesen változik, mert Tatáról nyugatra az EURO Velo 6-os úthoz csatlakozunk a Duna felé, valamint a városon belüli hálózat is bővülni fog. Például a Baji úti, Fáklya utcai terveket szeretnénk újra elővenni, s nagy lakossági igény mutatkozik a Naszályi úton is kerékpárút megépítésére. Mindezek rövid határidőn belül napirendre kerülnek, ám a 2020-ig tartó uniós ciklus is tartogat lehetőségeket.