Koronavírus információs vonal telefonszáma: 06 80 277 455; 06 80 277 456

A Magyar Közút elkezdte a helyreállítási munkálatok tervezését a Május 1 úton – ha lassan is, de eltűnik az útról a gödör!

A Tata, Május 1. út alatti forrásfakadásnak a közlekedést veszélyeztető hatásait, a burkolat süllyedését, az úthasználók mellett a közútkezelő munkatársai is észlelték, s arról tájékoztattak, hogy a karbantartási tevékenység lehetőségein belül törekszenek a biztonságos útviszonyok kialakítására.

A városunkat is érintő vízfeltörések a talajvízszint süllyesztéssel üzemelő mélyművelésű bányászati tevékenység felhagyását követően kialakuló karsztvíz rendszer regenerálódási folyamatának, visszatöltődésének a következményei. Ez a Dunántúli-középhegységet érintő globális hidrogeológiai problémakör, melynek megoldása az Országos Vízügyi Főigazgatóság hatásköre és feladata. A lokálisan, egy-egy vízfeltörési helyszínen történő kárelhárítás nem szünteti meg a gondokat, mert egy komplex vízelvezető rendszer hiányában bármikor, bárhol ismételten feltörhet a karsztvíz, további jelentős károkat okozva.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. feladata az útfenntartás, a forrásfakadások kezelése nem tartozik a profiljába. A Május 1. úton kialakult balesetveszélyes helyzet megszüntetése elsősorban nem útépítési feladat, de a biztonságos közlekedési környezet kialakítása érdekében a társaság most beszerzési eljárás útján keres szaktervezőt és szakkivitelezőt a szükséges munkák elvégzésére. A tervező kiválasztásának beszerzési eljárása már folyamatban van, a tervezési és engedélyezési időszak időtartama 5-6 hónap.  Ezt követi a kivitelező kiválasztásának beszerzési eljárása, majd a kivitelezési munka. Tekintve, hogy a téli időszakban építési munkák csak korlátozottan végezhetők, így a megvalósítás reálisan 2018 tavaszára ütemezhető - a Közút tájékoztatása szerint. Területileg illetékes mérnökségük folyamatosan figyelemmel kíséri a jelzett útszakaszt, és a várt útfelújításig a biztonságos közlekedési feltételekhez szükséges karbantartási feladatokat folyamatosan elvégzi.

Legfrissebb információink szerint már elkezdődött a terület talajmechanikai felmérése, mely irányított talajfúrásokat jelent, ezekből a talaj szerkezetére következtethetnek, így többek között az is meghatározható, milyen a talaj teherbírása, ezzel pedig tervezhető a megépítendő forrásfoglalás, valamint az útszerkezet.