Koronavírus információs vonal telefonszáma: 06 80 277 455; 06 80 277 456

Tovább csökkent a tatai helyi járatú autóbuszpark átlagéletkora

Nyolc évre csökkent az autóbuszok átlagéletkora Tatán azzal a beruházással, amely a napokban zárult le. Az utasok ezen a héten már használatba is vehetik azt a három MAN típusú járművet, melyek a helyi közösségi közlekedés fejlesztésében első lépésként kerültek Tatára. 

Szeptember 6-án Bencsik János országgyűlési képviselő, Michl József  polgármester, dr. Beró Henrietta alpolgármester és Németh Tamás, a KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatójának részvételével a Kossuth téren rendeztek sajtótájékoztatót az új járművekkel kapcsolatban. A MAN típusú, alacsony belépésű autóbuszok a második ajtónál kihajtható rámpával rendelkeznek, ami lehetővé teszi a kerekes székkel való felszállást, míg az utastérben a rögzítés is megoldott egy speciális biztonsági övvel. A négysoros, kárpitozott üléseken összesen 39 utas foglalhat helyet, míg az állóhelyek száma további 33 fő utazását biztosítja.

Németh Tamás vezérigazgató az autóbuszok átadásán elmondta: - ahol hosszú távú szerződéssel végzi a társaság a helyi közösségi közlekedés szolgáltatását, ott a tervezhetőség lehetővé teszi a nagyobb értékű beruházásokat. Így itt Tatán - mivel korábban 2026. december 31-ig szerződött a város és a szolgáltató - most három, egyenként négy esztendős autóbuszt tudnak átadni a helyi forgalomnak. Ezzel a közlekedést ellátó nyolc helyi autóbusz átlagéletkora nyolc esztendőre csökkent a korábbi 12-13 évről.

Michl József a sajtótájékoztatón elmondta: - A város vezetése nagyon fontosnak tartja a helyi közösségi közlekedés folyamatos fejlesztését, a cél az, hogy csökkenjen a személyautó forgalom, és ezzel párhuzamosan rendelkezésre álljon egy magas színvonalú közösségi közlekedési hálózat. Ezért lényeges, hogy a fennálló szerződés alapján a KNYKK egy folyamatosan megújuló autóbuszparkot állítson a tataiak szolgálatába – így köszönet jár ezért a fejlesztésért a közlekedési központnak és a magyar államnak. A polgármester hozzátette: - Kiemelt szempont, hogy a kismamák és a kisgyermekes anyukák, valamint az idősek és a mozgáskorlátozottak kényelmesen használhassák a járműveket, az új autóbuszok ezt az igényt is kielégítik, hiszen biztonságosan tudnak fel és leszállni az utasok.

A külföldről beszerzett autóbuszok egyébként Euro 5-ös besorolású motorral közlekednek, ami Tata számára fontos elvárás a környezetvédelmi szempontok miatt. A fejlesztések nem csupán a járműveket érintik, korábban ebben a kistérségben valósult meg a régióban először a valós idejű utas-tájékoztatás, amely Tata és a környező települések számára jelentett előrelépést a közösségi közlekedésben – többek között digitális utas-tájékoztató eszközök kihelyezésével a forgalmasabb megállóhelyeken.

Bencsik János a térség közösségi közlekedésének helyzetével kapcsolatban úgy nyilatkozott: - az elmúlt években folytatta az állami tulajdonú közlekedési vállalat az autóbuszpark lecserélését, ehhez segítséget nyújtott a kormány, hiszen a Nemzetgazdasági Minisztérium elkészítette azt a közlekedésfejlesztési stratégiát, amely egyrészt hazai gyártású autóbuszokra igyekszik építeni a buszflottát, illetve amennyiben erre nincs lehetőség, akkor külföldről beszerzett, keveset futott, 3-4 éves járművekkel pótolja azokat a régóta szolgálatban lévő buszokat, amelyeket le kell cserélni.

A tervek szerint a következő két évben a KNYKK mind a nyolc, a Tatán jelenleg helyi járatú menetrendben szereplő buszt le szeretné cserélni, ezáltal egy olyan eszközparkot üzemeltetve a városban, amely középtávú megoldást jelent a helyi közösségi közlekedés elvárt, és megfelelő színvonalú működéséhez.