Koronavírus információs vonal telefonszáma: 06 80 277 455; 06 80 277 456

Városi biciklis térkép - turistáknak, lakóknak

Lényegében kész az a 15 kilométeres tatai kerékpárútvonal tervezete, amelyet hamarosan térkép formában kapnak kezükbe a turisták Tóth Norbert és Nedermann Zoltán jóvoltából. Ezen a város nevezetes pontjait jelölik be, természetesen a kerékpárutakkal, szolgáltató pontokkal, a drótszamár-reparáló helyekkel egyetemben. A legutóbbi testületi ülésen a képviselők is jóváhagyták a tervet, valamint megszavazták a Kerékpárosbarát Település égisze alatt megalakítandó munkacsoport létrehozását. Horváthy Lóránt alpolgármester szerint Tatán még mindig kevesen használják közlekedésre a kerékpárt, s a bakancsos és biciklis turisták felé is gesztust szeretnének gyakorolni.

 

Tata városa 2008-ban nyerte el először a Kerékpárosbarát Település címet, amely címet folyamatos fejlesztésekkel lehet megtartani. A Tata és tatabánya között jövőre megépülő összekötő kerékpárút csaknem félmilliárd forintos, nagyszabású pályázatának egyik nyertese Tata (erről is olvashatnak honlapunkon), amelynek révén a címet 2011-ben is megerősítette a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Horváthy Lóránt alpolgármester és dr. Frivaldszky Gáspár aljegyző javasolták, hogy alakuljon a Kerékpárosbarát Településhez kapcsolódó munkacsoport, több szervezet bevonásával. Az önkormányzat, a Tatai Városkapu Zrt., a Tata és Környéke Turisztikai Egyesület, a Tatai Városfejlesztő Kft., a Tatai Városgazda Kft., a Tatai Kerékpáros Sport Egyesület és Hódy Sport Egyesület, valamint a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége (KETOSZ) megalakították a grémiumot, amely helyzetfelmérést és cselekvési tervet készít.

 

A Tatán lakó, szenvedélyes és szakértő kerékpáros-sportpáros Róth Norbert és Nedermann Zoltán, az Annapurna Bt. tulajdonosai, országos és európai túravezetők már elkészítették azt a 15 kilométeres városi térképet, amellyel az idegenek is megtalálják a város látnivalóit, szolgáltatásokat. Frivaldszky Gáspár úgy véli, a két vasútállomáson időszerű lenne kerékpár tárolókat építeni, de a szálláshelyek is csatlakozhatnának a biciklisek "motiválásához". Készülne egy matrica, amely jelezné: ott szívesen látják a bringásokat, nekik és járművüknek is van hely! A Bartók Béla Óvodában kész kis tanpálya áll rendelkezésre, s az összes gyermekintézményben szervezetten oktathatnának közlekedési ismereteket "bringasuli" címen, játékosan. Ötletekben nincs hiány, a kölcsönzőtől a javítópontok felállításán át az információtáblák, felfestések, turisztikai informatikai rendszer elhelyezésééig, felállításáig.

 

A tatai városházán július 12-én tartották az első munkacsoport-ülést, ahol elhangzott: a fentebb vázolt elképzelések többsége nem kerül pénzbe, illetve csekély anyagi ráfordítással hozna eredményeket. A KETOSZ részéről megjelent Szabó Kristóf, aki érdeklődéssel hallgatta a tatai ötleteket, s maga is rengeteg példával szolgált. A helyi rendőrkapitányok egyetértésével kerékpáros járőrőröző rendőrök is alkalmazhatók a biztonság és az emberközeliség jegyében, vetette fel a másutt már működő formát. Róth Norbert tájékoztatása szerint néhány finomítás szükséges csupán, s az a bizonyos városi bringás térkép és kézbe adható, ha az önkormányzat is úgy akarja. Természetesen több más civil szervezettel karöltve alakítja kerékpárosbarát stratégiáját az önkormányzat, valamint közlekedési szakértők javaslatait is kikéri. A cselekvési terv ősszel kerül a képviselők elé.