Elfogadta a képviselő-testület a helyi közösségi közlekedés új menetrendjét
Rendkívüli ülést tartott Tata Város Önkormányzat Képviselő-testülete február 15-én szerdán a Városházán.
Az ülés témája a tavaly december 11-én életbe lépett helyi járatú buszmenetrend volt. Az elmúlt időszakban az önkormányzat több egyeztetést folytatott a Volánbusz Zrt.-vel a helyi közösségi közlekedés optimalizálásáról, s több, mint egy éve működik a Helyi Közösségi Közlekedés Munkacsoport is, az egyeztető testület tagjai a Volánbusz szakértői, önkormányzati képviselők, valamint a Tatai Közös Önkormányzati Hivatal munkatársai. A megbeszélések célja volt egy új menetrend elkészítése is. 2022 augusztusában 23 észrevétel érkezett a tataiaktól a tervezett menetrenddel, útvonalakkal kapcsolatban, s az egyeztetés eredményéről a tavaly szeptemberi és októberi képviselő-testületi üléseken is tájékoztatást kaptak a képviselők. Végül 2022. december 11-én sor került az új menetrend bevezetésére. Az ezt követő próbaidőszak alatt több, mint 50 újabb lakossági észrevétel érkezett, melyeket figyelembe véve pontosító módosításokat készített a Volánbusz Zrt. Ezeket az önkormányzat és a Helyi Közösségi Közlekedés Munkacsoport januárban áttekintette és véleményezte.
A témáról az ülést követően Michl József polgármester elmondta: – A városi tömegközlekedés egy tulajdonképpen állandó mozgásban lévő rendszer, amit igyekszünk úgy alakítani, hogy megfeleljen az aktuális igényeknek. A menetrend átalakításának egyik célja az volt, hogy jobban szolgálja az utazóközönség igényeit, a másik pedig a költségcsökkentés, ezért éves szinten mintegy 15 ezerrel csökkentettük a helyi buszok kilométerszámát elsősorban az útvonalak átrajzolásával és kiigazításokkal, ez mintegy 10 millió forint megtakarítást jelent idén. A városvezető hangsúlyozta: – Fontos tudni, hogy mindezzel együtt is évente 100 millió forintot fizet ki többletként az önkormányzat a Volánnak, a helyi közlekedésért.
Az új menetrend március 4-én lép életbe, a menetrendről hamarosan részletes tájékoztatást ad felületein a közlekedési vállalat és az önkormányzat egyaránt.