Ideiglenes felhajtókat építenek a bővítés alatt álló M1-es autópályához

Az M1-es autópálya bővítésével kapcsolatban ideiglenes felhajtók építéséről adott tájékoztatást az MKIF Zrt. (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő). Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, az M1 mintegy 80 km-en bővül (pontosan 78 km hosszan), az M0 és Győr között 2×3 sávra, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is létesül, ami forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitható lesz.
Az újabb tájékoztatás szerint gyorsítósávval segítik a bővítés alatt a csomópontoknál a felhajtást az M1-en, ezért ideiglenes felhajtókat építenek. Ezek az új, ideiglenes utak nem csak a felhajtást és a besorolást könnyítik, gyorsítják, de segítségükkel azokon a helyeken is biztosíthatják a feljutást az M1-re, ahol a meglévő csomóponti ágak a hidak, felüljárók átépítését akadályoznák. Az M1 idén kezdődött bővítése során 72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek, mivel a kiszélesített pálya egyszerűen nem férne el ezek alatt.
Az első ütemben hat csomópontban alakítanak ki ideiglenes felhajtóágat, a helyszínek:
Concó, Tatabánya, Óbarok, Bicske, Herceghalom és a Sasfészek-tó pihenőhely.
Az építés során nagyjából 6000 köbméter földet mozgatnak meg és több, mint 7000 négyzetméter aszfaltot terítenek le. Az ideiglenes utak három rétegben, összesen 23 cm-es aszfaltréteggel épülnek, hogy a bővítés során rájuk nehezedő terhelést elbírják. Az ideiglenes utakhoz, a korábban felmart aszfalt egy részét is felhasználják.
Az MKIF Zrt. köszöni a közlekedők türelmét!
Az autópálya bővítéséről korábbi hírünkben itt olvashat:
https://tata.hu/tajekoztato-az-m1-es-autopalya-boviteserol/
A munkálatokról folyamatosan frissülő információk itt találhatóak:
https://www.facebook.com/mkifzrt
(Fotók: MKIF Zrt. – Az ország útja Facebook oldal)