Tájékoztatás a központi orvosi ügyelet átszervezéséről
Az Országos Mentőszolgálattól kapott információk alapján tájékoztatjuk a tataiakat, hogy jelentősen átalakul a központi orvosi ügyeleti ellátás eddigi rendszere:
Az ügyeleti alapellátást 2023. május 1-től Komárom-Esztergom vármegyében is az Országos Mentőszolgálat működteti.
Az egységes ügyeleti telefonszám 2023. május 1-től az 1830!
Az egységes, betegközpontú rendszer két elemből áll majd, a háziorvosi ügyeleti ellátásból és a sürgősségi ügyeletből.
A háziorvosi ügyeleti ellátás a sürgős – a következő rendelési időig nem halasztható – orvosi tevékenységek elvégzése céljából szervezett ellátás
- hétköznap 16:00 és 22:00 óra között
- hétvégén, ünnepnapokon 08:00 és 14:00 óra között lesz elérhető Tatán.
A háziorvosi ügyeleti ellátás helyszíne az Árpád-házi Szent Erzsébet Szakkórház és Rendelőintézet új szakrendelői épületében lesz. (2890 Tata, Hősök tere 2.)
A sürgősségi ügyeleti, vagy mentőellátás az ügyeleti időben hirtelen jelentkező, illetve súlyos egészségügyi problémák esetére nyújt magas szakmai színvonalú és biztonságos megoldást
- hétköznap 22:00 és 08:00 óra között
- hétvégén, ünnepnapokon 14:00és 08:00 óra között.
A beteg a 1830-as központi telefonszám hívásával szakszerű tanácsot kap, szükség esetén a tartózkodási helyére sürgősségi ügyeleti autót, vagy életveszély esetén azonnali mentőt küldenek, a vármegye bármely településén tartózkodjon is az ellátásra szoruló. A telefonszám a teljes ügyeleti időszakban, hétköznap 16:00 és 08:00 óra között, hétvégén, ünnepnapon egész nap hívható.
A sürgősségi ügyelet személyes felkeresésére Esztergom, Kisbér és Tatabánya településeken hétköznap 22:00 és 08:00 óra között, hétvégén, ünnepnapon 14:00 és 08:00 óra között van lehetőség.
A gyermekek ügyeleti ellátását a járásközponti ügyeleti pontokon, azok működési idejében, valamint a tatabányai kórház gyermekügyeletén hétköznap 16:00 és 22:00 óra között, hétvégén, ünnepnapon 08:00 és 20:00 óra között végzik.
A központi telefonszám a teljes ügyeleti időszakban a gyermekek esetében is az 1830.
Az Országos Mentőszolgálat menetirányítási rendszerével integrált irányítás keretében hatékony és szakszerű telefonos tanácsadás áll rendelkezésre a gyermek- és felnőtt ellátásban is. Az ügyeleti hívások kezelése rögzített vonalon, beteg- és minőségbiztosítási szempontból visszakövethetően, az aktuális szakmai betegosztályozási irányelveknek megfelelően történik, így a betegek az egységes ügyeleti rendszerben gyorsabban kapják meg az állapotuknak megfelelő és szükséges ellátást.
Az ügyeleti rendszer átszervezésével kapcsolatban – az Országos Mentőszolgálat mellett – az önkormányzat is folyamatosan frissülő információkkal igyekszik minél szélesebb körű tájékoztatást adni a lakosságnak!
Tata, 2023. április 19.
Tata Város Önkormányzata