Tájékoztatás éves helyi járatos bérletszelvények hibás nyomtatásával kapcsolatban
A Tata Város Önkormányzata által a tataiaknak, illetve a városunkban dolgozóknak jelentős kedvezménnyel biztosított, helyi buszjáratokra érvényes éves bérletek nagy arányban nyomdai hibával kerültek értékesítésre. A bérletszelvények láthatósága, adatainak ellenőrizhetősége néhány hónap alatt lehetetlenné vált. A probléma miatt az önkormányzat megkereste a szolgáltató VOLÁNBUSZ Zrt.-t, a közlekedési társaság pedig az alábbi tájékoztatást adta a teendőkkel kapcsolatban:
„Mindaddig, amíg a megkopott bérleten szereplő információk olvashatóak, ha az utas beviszi azt az elővételi pénztárba, ahol korábban megvásárolta, akkor a helyszínen kiállításra kerül egy igazolás (Igazolás adathiányos bérletről) a rendszerből, amelyet a megkopott bérlet együttes felmutatásával az utazásra érvényesnek fogad el társaságunk az autóbusz járatokon. Az igazolás szükség esetén többször is kinyomtatható.
Amennyiben a bérlet azonosítása sikertelen, vagy az adathiány nem a jegyalapanyag hibára vagy nyomtatási hibára vezethető vissza (pl. laminálták azt, vagy kimosták), akkor a bérlet bevonásra kerül, ezzel egyidejűleg az utast felkérjük, hogy vásároljon új bérletet. Az utas visszatérítési igénybejelentő nyomtatványt tölt ki, melyet az adott pénztárban tud leadni, s a bevont bérlet visszaváltás/kártérítés elbírálásának eredményéről írásban fog tájékoztatást kapni.”