Telep létesítés
ÜGY LEÍRÁSA
A bejelentéshez kötött tevékenységek esetében az iparosnak a hatóságnál írásban kell bejelenteni a folytatni kívánt ipari tevékenységet, amelynek alapján a hatóság – miután a társosztály visszaigazolta az építésügyi szabályok alapján, hogy a telepen az adott tevékenység folytatható – ha a bejelentés megfelel a jogszabályban előírt feltételeknek, e tényről a bejelentést tevőt igazolás megküldésével értesíti és a telepet nyilvántartásba veszi.
A telepengedély-köteles tevékenységek folytatása esetén telepengedélyezési eljárást kell lefolytatni a jogszabályban felsorolt szakhatóságok előzetes bevonásával, a szomszédos ingatlan tulajdonosainak ügyfélként való részvételével, amelynek eredményeként – a jogszabályi feltételek fennállása esetén – az iparos telepengedélyt kap.
Az adatváltozást – az ipari tevékenység változtatását ide nem értve – illetve a tevékenység megszüntetését haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek az ipari tevékenység végzője.
KI JOGOSULT AZ ELJÁRÁSRA
A Tata településen végzett – a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II. 27.) Korm. rendelet mellékleteiben pontosan felsorolt – gazdasági (termelő vagy szolgáltató) tevékenységet (ipari tevékenység) folytató cég, egyéni vállalkozó.
KÉRELEM BENYÚJTÁSA (HELYE, IDEJE MÓDJA)
Módja: A kérelem benyújtható személyesen vagy postai úton (az alábbi címre), illetve e-papír útján.
A gazdálkodó szervezetek számára az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség, e-papír útján.
Ügyintézés helye: 2890 Tata, Kossuth tér 1.
Ideje:
Ügyfélfogadás
hétfő: 08.00 – 12.00 és 13.00-16:00
szerda:13.00 – 15.30
péntek: 8.00 – 12.00
KÉRELEMHEZ CSATOLANDÓ DOKUMENTUMOK
- cég esetében cégkivonat, egyéni vállalkozó esetében egyéni vállalkozói igazolvány/igazolás aláírási joggal rendelkező személy aláírási címpéldány
- ha nem az aláírásra jogosult személy jár el, meghatalmazás
- bérleti szerződés
- telepengedély-köteles tevékenység folytatása esetén a szomszédos ingatlanok tulajdonosainak, társasház esetén a közös képviselők neve, elérhetőségi címe és
- helyszínrajz
ELJÁRÁSI ILLETÉKEK, FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGEK
Bejelentés-köteles tevékenység folytatása esetén: a bejelentés illetékmentes.
ÜGYINTÉZÉSI HATÁRIDŐ
Bejelentés-köteles tevékenység folytatása esetén: 15 nap
Telepengedély-köteles tevékenység folytatása esetén: 30 nap
JOGORVOSLATI LEHETŐSÉG
Az elsőfokú határozat, illetve a jogszabályban meghatározott végzés ellen a döntés közlésétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet előterjeszteni a döntést meghozó hatóságnál Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatalhoz címezve.
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II. 27.) Korm. rendelet;
Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet;
A telepengedélyezési eljárásért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 35/1999. (X.13.) BM rendelet;
A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény;
Az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény;
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény;
- évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól;
451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól;
ÜGYFÉL JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI
Az ügyfél joga, hogy
- kérelmet nyújtson be,
- kérelmével a tárgyában hozott döntés véglegessé válásáig rendelkezzen, a kérelmet visszavonja,
- ügyében személyesen eljárjon, vagy – ha törvény nem írja elő az ügyfél személyes eljárását – helyette törvényes képviselője, vagy az általa, illetve törvényes képviselője által meghatalmazott személy, továbbá az ügyfél és képviselője együtt járjon el,
- az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba, azokról a jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy – kormányrendeletben meghatározott költségtérítés ellenében – másolatot kérhet,
- az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
- bizonyítási eljárást indítványozzon,
- igazolási kérelmet terjesszen elő,
- jogorvoslattal éljen,
- az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatást kapjon.
Az ügyfél kötelessége, hogy
- az idézésnek eleget tegyen,
- a hiánypótlási felhívásnak eleget tegyen,
- az eljárás során jóhiszeműen járjon el,
- az eljárás során együttműködjön a hatósággal, a többi résztvevővel.
SZERVEZETI EGYSÉG, ÜGYINTÉZŐ
Humánszolgáltatási Iroda
Dr. Hermann Zoltán igazgatási ügyintéző
Tel.: 34/588-686