Igazolás védendő fogyasztói státuszhoz
ÜGY LEÍRÁSA
A védendő fogyasztók a védelemre jogosító, jogszabályban meghatározott tulajdonságuk alapján szociálisan rászoruló vagy fogyatékkal élő fogyasztóként részesülhetnek a villamosenergia-kereskedő és az elosztó hálózati engedélyesek által, valamint a földgázkereskedő és a földgázelosztók által nyújtott külön jogszabályban részletesen meghatározott kedvezményben.
(2) A szociálisan rászoruló fogyasztót különösen az alábbi kedvezmények illetik meg:
a) részletfizetéshez, fizetési haladékhoz,
b) előre fizető mérőhöz
való jog.
A szociálisan rászoruló (védendő) fogyasztói státuszról a hatóság igazolást állít ki, az igazolás az elektromos, illetve a gázszolgáltatónál használható fel.
A védendő fogyasztói státusz igénybevételéhez az igazolásokat a Jegyző állítja ki.
KI JOGOSULT AZ ELJÁRÁSRA
A hatósági eljárás az ügyfél kérelmére indul. A Tata város közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek nyújthatnak be kérelmet.
Szociálisa rászoruló fogyasztónak azt a természetes személyt kell tekinteni aki, vagy akinek háztartásában élő személy:
a)a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 32/B. §-a szerinti időskorúak járadékában részesül,
b)a Szoctv. 33. §-a szerinti aktív korúak ellátására jogosult,
c)a Szoctv. 45. § (1) bekezdés a)pontja szerint a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásban részesül,
d)a Szoctv. 40–44. §-a szerinti ápolási díjban részesül,
e)a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 19. §-a szerinti rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
f)a Gyvt. 25. §-a szerinti otthonteremtési támogatásban részesült, a támogatás megállapításától számított 3 éven keresztül, vagy
g)a Gyvt. 54. §-a szerinti nevelőszülő, hivatásos nevelőszülő, aki saját háztartásában neveli a gondozásába helyezett átmeneti vagy tartós nevelésbe vett gyermeket,
h) a hitelszerződésből eredő kötelezettségeiknek eleget tenni nem tudó természetes személyek lakhatásának biztosításáról szóló törvény alapján a Nemzeti Eszközkezelővel bérleti jogviszonyban áll.
A Jegyző a c), és az e) pont szerinti támogatásról tud igazolást kiállítani.
Védendő fogyasztói körbe tartozás iránti kérelmet ahhoz a hatósághoz kell benyújtani, amely a fenti támogatások közül valamelyiket a kérelmező részére megállapította.
KÉRELEM BENYÚJTÁSA (helye, ideje, módja)
Módja: A kérelem benyújtható személyesen vagy postai úton (az alábbi címre).
Ügyintézés helye: 2890 Tata, Kossuth tér 1.
Ideje:
Ügyfélfogadás
hétfő: 08.00 – 12.00 és 13.00-16:00
szerda:13.00 – 15.30
péntek: 8.00 – 12.00
ELJÁRÁSI ILLETÉKEK, FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGEK
A szociális igazgatási eljárás költség- és illetékmentes.
ÜGYINTÉZÉSI HATÁRIDŐ
Az ügyintézési határidő sommás eljárás keretében – amikor minden irat rendelkezésre áll a döntés meghozatalához – 8 nap, egyéb esetben 60 nap az eljárásra fordítható idő.
JOGORVOSLATI LEHETŐSÉG
A döntés ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül a Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületéhez címzett, illetékmentes fellebbezéssel lehet élni. A fellebbezést indokolni kell.
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény, valamint a végrehajtásáról kiadott 273/2007.(X.19.) Korm. rendelet;
A földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény, valamint a végrehajtásáról kiadott 19/2009.(I.30.) Korm. rendelet;
ÜGYFÉL JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI
Ügyfél joga:
- kérelmet nyújtson be,
- kérelmét a döntésig módosítsa, visszavonja,
- önmaga helyett megbízottja járjon el,
- saját ügye irataiba betekintsen, nyilatkozatot tegyen,
- jegyzőkönyv felvételét kérje,
- meghallgatást, bizonyítékok beszerzését kérje,
- igazolási kérelmet terjesszen elő,
- jogorvoslattal éljen.
Kötelezettsége:
- idézésnek eleget tenni,
- hiánypótlásnak eleget tenni,
- jóhiszeműen közreműködni.
SZERVEZETI EGYSÉG, ÜGYINTÉZŐ ELÉRHETŐSÉGE (név, e-mail, telefon, iroda)
Humánszolgáltatási Iroda
Zsikai Krisztina szociális ügyintéző
Tel.: 34/588-638