Temetési támogatás
ÜGY LEÍRÁSA
Temetési támogatás állapítható meg annak a személynek, aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott és a temetési költségek viselése létfenntartását veszélyezteti.
A temetési támogatás iránti kérelmekről a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a Polgármester dönt.
KI JOGOSULT AZ ELJÁRÁSRA
A hatósági eljárás az ügyfél kérelmére indul. Tata város közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek nyújthatnak be kérelmet.
A temetési költség viseléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatásra az a személyjogosult, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 235 %-át (66.975,- Ft), egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetén a 300 %-át (85.500,- Ft). A temetési költség viseléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10 %-a (30.000,- Ft).
KÉRELEM BENYÚJTÁSA (HELYE, IDEJE MÓDJA)
Módja: A kérelem benyújtható személyesen, vagy postai úton (az alábbi címre).
Ügyintézés helye: 2890 Tata, Kossuth tér 1.
Ideje:
Ügyfélfogadás
hétfő: 08.00 – 12.00 és 13.00-16:00
szerda:13.00 – 15.30
péntek: 8.00 – 12.00
KÉRELEMHEZ CSATOLANDÓ DOKUMENTUMOK
- kitöltött nyomtatvány,
- a kérelmező és családtagjai jövedelemigazolásai,
- halotti anyakönyvi kivonat,
- a kérelmező nevére szóló 3 hónapnál nem régebbi temetési számlák,
- a 16. életévét betöltött gyermek esetén iskolalátogatási/hallgatói jogviszony igazolás.
Jövedelem:
Havi rendszerességgel járó jövedelem estén kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről, nem rendszeres (vállalkozás esetében is) jövedelem esetén a benyújtást közvetlenül megelőző 12 hónapról szükséges csatolni.
A jövedelmek az alábbi dokumentumokkal igazolhatóak:
nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás, társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kifizető szerv igazolása, vagy a felvett ellátást igazoló szelvény, banki igazolás, bankszámlakivonat az ellátások összegére vonatkozóan a folyósító szerv tárgyévre kiadott igazolásával együtt;
alkalmazásban állók nettó jövedelméről munkáltatói igazolás;
vállalkozói tevékenységből származó jövedelmet az illetékes adóhatóság igazolása, illetve az adóbevallással nem lezárt időszakra vonatkozóan az egy havi átlagjövedelemről szóló – az igazolás kiadására jogosult általi – igazolás;
munkanélküli ellátás az ellátást megállapító, illetve folyósító szerv igazolása, határozata,
állam által megelőlegezett gyermektartásdíj esetén a gyámhivatal határozata;
jövedelemmel nem rendelkező személy esetén, a munkaügyi központtal (regisztrált álláskeresői státusz) vagy a Gyermekjóléti Központtal megkötött együttműködési megállapodás;
ösztöndíj és egyéb juttatások esetén az oktatási intézmény igazolása,
az a)-g) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolás.
Gyermekét egyedül nevelő szülő esetén a gyermekek jogán nyújtott ellátások iránti kérelemhez mellékelni kell a gyermek elhelyezésére, felügyeletére, tartásdíjára vonatkozó bírósági ítéletet, vagy ezek iránti bírósági, gyámhatósági eljárás megindításáról szóló, illetve a tartásdíj összegéről kötött egyezséget tartalmazó okiratot. Indokolt esetben elfogadhatóak a fentieken túli igazolási formák is.
16. életévet betöltött gyermek esetén az oktatási intézmény igazolása a nappali oktatás munkarendje szerint fennálló tanulói vagy hallgatói jogviszonyról.
ELJÁRÁSI ILLETÉKEK, FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGEK
A szociális igazgatási eljárás költség- és illetékmentes.
ÜGYINTÉZÉSI HATÁRIDŐ
Az ügyintézési határidő sommás eljárás keretében – amikor minden irat rendelkezésre áll a döntés meghozatalához – 8 nap, egyéb esetben 60 nap az eljárásra fordítható idő.
JOGORVOSLATI LEHETŐSÉG
A döntés ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületéhez címzett, illetékmentes fellebbezéssel lehet élni. A fellebbezést indokolni kell.
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény;
A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet;
A szociális ellátásokról és az egyes szociális szolgáltatásokról, valamint azok térítési díjairól szóló 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet;
AZ ÜGYFÉL JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI
Ügyfél joga, hogy
- kérelmet nyújtson be,
- kérelmét a döntésig módosítsa, visszavonja,
- önmaga helyett megbízottja járjon el,
- saját ügye irataiba betekintsen,
- nyilatkozatot tegyen,
- jegyzőkönyv felvételét kérje,
- meghallgatást, bizonyítékok beszerzését kérje,
- igazolási kérelmet terjesszen elő,
- jogorvoslattal éljen.
Kötelezettsége,
- idézésnek eleget tenni,
- hiánypótlásnak eleget tenni,
- jóhiszeműen közreműködni.
SZERVEZETI EGYSÉG, ÜGYINTÉZŐ
Humánszolgáltatási Iroda
Zsikai Krisztina szociális ügyintéző
Tel: 34/588-638