Vis major támogatás

ÜGY LEÍRÁSA

 

Rendkívüli települési támogatás nyújtható annak a tatai állandó lakóhellyel rendelkező személynek, akinek a tulajdonában lévő lakhatás célját szolgáló ingatlanát valamely időjárási körülmény, vagy ember által nem befolyásolható erő megsemmisítette, lakhatatlanná tette, vagy 100.000 Ft-ot meghaladó kárt okozott benne, illetve más személy – ideértve a kérelmezővel egy háztartásban élő hozzátartozót is –tevékenysége, vagy mulasztása miatt megsemmisült, lakhatatlanná vált, vagy 100.000 Ft-ot meghaladó kár keletkezett benne (a továbbiakban: vis maior helyzetbe került).

 

KI JOGOSULT AZ ELJÁRÁSRA

A hatósági eljárás az ügyfél kérelmére indul. Tata város közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek nyújthatnak be kérelmet.

 

KÉRELEM BENYÚJTÁSA (helye, ideje, módja)

Módja: A kérelem benyújtható személyesen vagy postai úton (az alábbi címre).

Ügyintézés helye: 2890 Tata, Kossuth tér 1.

Ideje:

Ügyfélfogadás

hétfő: 08.00 – 12.00 és 13.00-16:00

szerda:13.00 – 15.30

péntek: 8.00 – 12.00

 

KÉRELEMHEZ CSATOLANDÓ DOKUMENTUMOK

  1. kitöltött nyomtatvány,
  2. a kérelmező és családtagjai jövedelemigazolásai,
  3. ingatlan lakhatatlanságának, vagy megrongálódásának igazolását szolgáló fotó dokumentációt.

 

Jövedelem:

Havi rendszerességgel járó jövedelem estén kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelméről, nem rendszeres (vállalkozás esetében is) jövedelem esetén a benyújtást közvetlenül megelőző 12 hónapról szükséges csatolni.

A jövedelmek az alábbi dokumentumokkal igazolhatóak:

  1. nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás, társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kifizető szerv igazolása, vagy a felvett ellátást igazoló szelvény, banki igazolás, bankszámlakivonat az ellátások összegére vonatkozóan a folyósító szerv tárgyévre kiadott igazolásával együtt;
  2. alkalmazásban állók nettó jövedelméről munkáltatói igazolás;
  3. vállalkozói tevékenységből származó jövedelmet az illetékes adóhatóság igazolása, illetve az adóbevallással nem lezárt időszakra vonatkozóan az egy havi átlagjövedelemről szóló – az igazolás kiadására jogosult általi – igazolás;
  4. munkanélküli ellátás az ellátást megállapító, illetve folyósító szerv igazolása, határozata,
  5. állam által megelőlegezett gyermektartásdíj esetén a gyámhivatal határozata;
  6. jövedelemmel nem rendelkező személy esetén, a munkaügyi központtal (regisztrált álláskeresői státusz) vagy a Gyermekjóléti Központtal megkötött együttműködési megállapodás;
  7. ösztöndíj és egyéb juttatások esetén az oktatási intézmény igazolása,
  8. az a)-g) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolás.

Gyermekét egyedül nevelő szülő esetén a gyermekek jogán nyújtott ellátások iránti kérelemhez mellékelni kell a gyermek elhelyezésére, felügyeletére, tartásdíjára vonatkozó bírósági ítéletet, vagy ezek iránti bírósági, gyámhatósági eljárás megindításáról szóló, illetve a tartásdíj összegéről kötött egyezséget tartalmazó okiratot. Indokolt esetben elfogadhatóak a fentieken túli igazolási formák is.

16. életévet betöltött gyermek esetén az oktatási intézmény igazolása a nappali oktatás munkarendje szerint fennálló tanulói vagy hallgatói jogviszonyról.

 

ELJÁRÁSI ILLETÉKEK, FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGEK

A szociális igazgatási eljárás költség- és illetékmentes.

 

ÜGYINTÉZÉSI HATÁRIDŐ

Az ügyintézési határidő sommás eljárás keretében – amikor minden irat rendelkezésre áll a döntés meghozatalához – 8 nap, egyéb esetben 60 nap az eljárásra fordítható idő.

 

JOGORVOSLATI LEHETŐSÉG

A döntés ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül a Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületéhez címzett, illetékmentes fellebbezéssel lehet élni. A fellebbezést indokolni kell.

 

VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

A szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény;

A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet;

A szociális ellátásokról és az egyes szociális szolgáltatásokról, valamint azok térítési díjairól szóló 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet;

 

ÜGYFÉL JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI

Ügyfél joga:

  • kérelmet nyújtson be,
  • kérelmét a döntésig módosítsa,
  • visszavonja, önmaga helyett megbízottja járjon el,
  • saját ügye irataiba betekintsen,
  • nyilatkozatot tegyen,
  • jegyzőkönyv felvételét kérje,
  • meghallgatást, bizonyítékok beszerzését kérje,
  • igazolási kérelmet terjesszen elő,
  • jogorvoslattal éljen.

 

Kötelezettsége:

  • idézésnek eleget tenni,
  • hiánypótlásnak eleget tenni,
  • jóhiszeműen közreműködni.

 

SZERVEZETI EGYSÉG, ÜGYINTÉZŐ ELÉRHETŐSÉGE (név, e-mail, telefon, iroda)

Humánszolgáltatási Iroda

Zsikai Krisztina szociális ügyintéző

Tel: 34/588-638