Új közösségi bormárka egyesíti a Neszmélyi Borvidék ízeit

A Neszmélyi BORvidékÉrt Egyesület szervezésében március 10-én a tatai Esterházy-kastélyban mutatták be a sajtó képviselőinek a #Neszmély (Hashtag Neszmély) elnevezésű márkát, mely mögött az egyesület tagjainak új közösségi bora áll.

Az elmúlt esztendőben hat pincészet összefogásával jött létre a Neszmélyi BORvidékÉrt Egyesület azzal a céllal, hogy friss lendületet adjon a Neszmélyi Borvidéknek, s tovább népszerűsítse annak tudását, hagyományait és értékeit. Tagjai, a Petőcz Pincészet, a Bősze Pincészet, a Hilltop Borászat, a Kősziklás Borászat, a Kisbaka Családi Borbirtok és a Szivek Pince. Emmer Szabolcs, az egyesület elnöke elmondta, ha egy szóval kellene jellemezni a Neszmélyi Borvidéket, az a szó biztosan a változatosság lenne. A változatosság ugyanis megnyilvánul mind területileg, mind pedig a szőlőfajták sokféleségének  tekintetében. Éppen ez az oka annak, hogy az egyesület első lépésként olyan közösségi borok megalkotását tűzte ki célul, melyek a változatosság ellenére is képesek egybefogni és kifejezni mindazt, ami jellemzi a borvidékünket. A Hashtag Neszmély márkanév tehát nem cél, hanem eszköz, mely egy palackba zárva képes bemutatni a neszmélyi szőlők értékeit.

Ahogyan az egyesület weboldalán olvasható: „Ez a palack bor maga Neszmély…A hosszan elnyúló neszmélyi dombok és völgyek, alattuk a végtelen hosszúságban kígyózó Duna… Minden kortyában ott a mindig friss üdeség, a ropogós savak, a gazdag, komplex, kissé telt aromák és illatok csodálatos harmóniája. Baráti közösség összefogását tartod a kezedben, magát #Neszmélyt!”  A március 10-i bemutatón Kamocsay Ákos borász úgy fogalmazott: – A #Neszmély friss, üde, könnyed, de mégis komplex, telt, de nem uralkodó.

A hat borászat által alapított Neszmélyi BORvidékÉrt Egyesület határozta meg a bor készítését, Hashtag Neszmély márkanév alatt jelenleg öt borászat készít bort, ami minden esetben egy friss, gyümölcsös és üde jellegű cuvée, melyben az alapfajták egyéni karakterei nem uralkodnak el. Alap fajtákként a királyleányka, az olaszrizling, a rajnai rizling, a rizlingszilváni, a chardonnay, a pinot gris, valamint illatos fajtákként az Irsai Olivér, a cserszegi fűszeres és a sárga muskotály adják a bor lelkét. A jelenleg ötféle, #Neszmély márkanév alatt futó bort az egyes pincészetek saját csatornáikon keresztül értékesítik, de a közönség minden bizonnyal találkozhat majd velük az éves nagyrendezvények borudvaraiban is. Az új közösségi borból idén közel 20 ezer palack készült. További részletek a hashtagneszmely.hu weboldalon és a márka közösségi oldalán olvashatóak.