CULTPLAY – Interaktív tematikus parkok létrehozása, a kulturális örökség innovatív használata
CULTPLAY – Interactive Thematic Parks – Innovative Use of Cultural Heritage (Interaktív tematikus parkok – a kulturális örökség innovatív használata)
(SKHU/1601/1.1/209)
Tata Város Önkormányzata az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, a Természet és kultúra prioritási tengelyen támogatási kérelmet nyújtott be az SKHU/1601/1.1 pályázati felhívására, melyet az Irányító Hatóság megvalósításra érdemesnek talált.
A projekt időtartama:
Kezdőnapja: 2018. február 1.
Fizikai befejezésének tervezett napja: 2023. június 30.
A projekt finanszírozása:
A projekt összköltsége: 2.873.580,06 EUR
Ebből Tata költsége: 343.849,00 EUR
A pályázat támogatási intenzitása a magyar projektrészek esetén: 85% ERFA hozzájárulás, 10% Magyar Állam hozzájárulása és 5% önrész.
A projektben részt vevő települések:
- Érsekújvár Város Önkormányzata (Vezető partner, Szlovákia)
- Komárno Város Önkormányzata (Szlovákia)
- Kisbér Város Önkormányzata (Magyarország)
- Komárom Város Önkormányzata (Magyarország)
- Oroszlány Város Önkormányzata (Magyarország)
- Tata Város Önkormányzata (Magyarország)
- Ógyalla Város Önkormányzata (Szlovákia)
- Gúta Város Önkormányzata (Szlovákia)
- Vágsellye Város Önkormányzata (Szlovákia)
- Szőgyén Község Önkormányzata (Szlovákia)
A projekt célja:
A projekt átfogó célja, hogy a kulturális örökségek innovatív hasznosítását lehető tevő határon átnyúló innovatív attrakciók létrehozása által vonzóbbá tegye a határtérséget. A CULTPLAY projekt stratégiai célja, hogy bevonja a helyi lakosokat, turistákat (életkoruktól függetlenül) a meglévő kulturális örökségek új módon való felhasználásába, nem csupán a kulturális örökségek látogatása és passzív megfigyelés által, hanem aktívan bekapcsolódva, hasznosítva az aktuális tematikus parkot.
A projekt tartalma:
A projektben egyedi tervezésű tematikus játékterek épülnek minden településen egy, a partnerségben szereplő másik település jelentős épített örökségét középpontba állítva. Így Érsekújváron a régi vár makettje készült el, Tatán a gútai malom épült meg kicsiben játékos elemekkel, Észak-Komáromban a dél-komáromi Csillag erőd mintájára készült játszótér, Dél-Komáromban az észak-komáromi Öregvár és Újvár elevenedik meg játszótér formájában, Oroszlányban a vágsellyei Pázmány kastély, Kisbéren a gútai fahíd mása épült meg, Gútán készült el a tatai vár mása, Ógyallán az Oroszlányi Bányászati Múzeum mintájára, míg Vágsellyén a majki kolostor mintájára készült játszótér.
Tatán az egykori Kristály-fürdő turisztikai hasznosítása történt meg, a Malomkert a Jenő malommal egy belépőjeggyel látogatható, körbekerített élményparkká alakult.
A projekt helyszínén vízi játszóelemeket használhatnak az idelátogató gyermekek. Interaktív, általuk működtetett szerkezetek segítségével ismerkedhetnek meg a víz fizikai tulajdonságaival. A területen három malomszerkezet – őrlő, fűrész és kallo malom és a Gútai hajómalom kicsinyített mása is megtalálható, így a malmok különböző működési elveivel is megismerkedhet a nagyközönség.
Bővebb információkért látogassa meg a www.skhu.eu honlapot.
A projektekről készült kisfilm ide kattintva nézhető meg.